Als regisseur werk ik graag aan elk aspect van filmcreatie, van verhaallijn en conceptcreatie tot en met het werken met talent op de set om de beste prestaties naar voren te brengen. Samenwerken in teamverband is belangrijk voor mij, want om een krachtige, boeiende visie tot leven te brengen, moeten alle betrokkenen het beste uit zichzelf halen.
Voor elk type content de juiste regisseur.
Ontdek onze uitgebreide pool van regisseurs, regisseurs die ieder hun strepen hebben verdiend. Waar de productie ook om vraagt, je bent altijd verzekerd van expertise en een eigen signatuur.
Regisseurs Showreel
De regisseurs op een rij.
Diederik Spaargaren
Als mede-oprichter van Bäst en ondertussen alweer 8 jaar freelance regisseur heeft Diederik een ton aan ervaring voor merken als Gamma, Verkade, Albert Heijn, Duyvis, Vodafone, Grolsch, en Auping. Sinds Diederik freelance is besteed hij zijn tijd aan het maken van fotoseries en het regisseren van films en documentaires voor duurzame organisaties zoals WarChild, De Opkikker en de Ayrton Senna Foundation.
Ramon Swaab
Ik heb een grote liefde voor het verhaal. Het verhaal dat raakt. Of dat nou een lach of een traan is, een video moet emotioneren, bewegen, of aanzetten tot kopen of kijken. Daar ligt mijn kracht. Ideeën versterken en vertalen naar een realistisch en werkbaar concept. Ik stel de ervaring van de kijker voorop en weet zo de boodschap helder te communiceren.
Luuk Walshot
As a film director Luuk works on commercials, music videos, documentaries and fiction films. He has been nominated by ADCN and 1.4 and won the Young Directors Award in Cannes in 2021 for his short film Union Jake. His work has been published on DirectorsLibrary, Cinetree, BooooooomTV, GUPmagazine and DirectorsNotes and he worked for international brands like Heineken, Samsung, Puma, Philips, Mentos, WNF and many more. He likes real stories with a raw edge and a highly stylized visual signature. Films that do not speak to the head, but touch the heart. He is particularly excited about projects creating a deeper understanding of the human spirit and ultimately spreading a message of unity, love and equality.
Tim Gersen
Ik ben en een self-taught filmmaker die veelzijdig werk maakt.
Juist de mix tussen verschillende genres, van droogkomisch tot bedachtzaam, maakt het vak voor mij zo boeiend. Geen film is hetzelfde!
Ik ben een van nature bescheiden regisseur, makkelijk in de omgang en werk ik graag nauw samen met creatieven of klanten.
Daniel Herter
Vanaf het moment dat ik op mijn 15e voor de eerste keer een camera heb opgepakt was ik verslaafd aan het maken van verhalen. En dan vooral de verhalen met ‘echte’ mensen. Ik ben gefascineerd door hoe je met film een bepaalde snaar kan raken bij je publiek als de verschillende elementen van filmmaken perfect samenkomen. De emotie die je daarmee kan opwekken bij een kijker is het allermooiste aan dit vak.
Alain Friedrichs
Ik heb een flexibele en veelzijdige stijl; van statisch observerend tot dynamisch cinematografisch. Ik houd van reclame, met dialoog en visueel gedreven comedy in het bijzonder. Sinds 2012 heb ik ruim honderd commercials geregisseerd voor nationale en internationale merken als Zeeman, Takeaway.com, LeasePlan, Philips, Wehkamp, Kwantum, Kruidvat, Trekpleister, Holland Casino, Ben, Bison Poly Max en vele anderen.
Philip Besamusca
Philip is een veelzijdige regisseur met een portfolio van sterke visuele verhalen. “Mooie beelden zijn er om het verhaal te voeden, voelen en tot leven te brengen. Om te laten zien wat niet uitgesproken kan worden.” Philip regisseert inhoudelijke korte films vol herkenbare thema’s – met prijzen op tal van festivals – en maakt pakkende commercials voor merken als Kia, Booking.com en Gamma.
Peggy Steenvoorden
Peggy is al zo lang als ze zich kan herinneren filmmaker en maakte haar eerste videoclips toen ze pas 19 jaar oud was. Na 8 jaar regisseren maakte ze een overstap naar commercials en vond ze een nieuwe passie; het vertellen van een verhaal in 30 seconden. Ze houdt ervan om diep in te graven in concepten en deze in woorden en beelden te vertalen. Ze heeft oog voor detail, houdt van realisme en is gepassioneerd door films die een connectie maken met de kijker, hen doen glimlachen, aan het denken zetten of harten raken.
Victor Zwiers
In mijn werk ben ik altijd op zoek naar die betoverende shots die de fantasie ontlokken. Ik probeer de kern van een merk zo goed mogelijk door te vertalen naar de juiste sfeer en meest krachtige visuals. Producten tot leven laten komen met de essentie van een merk is de uitdaging die ik altijd zoek en wat zich doorvertaald in al mijn werk.
Symen Hoogesteger
Ik heb een fascinatie voor mensen. De manier hoe ze reageren, de dingen die hun inspireren en de verhalen die ze raken. Graag duik ik met mijn films hun levens in. Hierin draait het om de emotie. Het verhaal moet je raken. De kijker moet zich kunnen identificeren en daardoor verbonden voelen. Een film moet de waarheid weerspiegelen, het leven is immers ook niet perfect. Gecombineerd met een filmische aanpak neem ik de kijker mee in de beleving.
Peet Gelderblom
Een goede regisseur geeft een boodschap vleugels. Film is geen folder vol grijze teksten. Film is een wapen met emotie als munitie en alleen creativiteit haalt de trekker over.
Niels Bourgonje
Niels heeft een indrukwekkend CV bestaande uit zowel fictie als commercial werk. Zijn korte films werden wereldwijd geselecteerd voor Academy Award qualifying festivals en wonnen tientallen prijzen. Na zijn korte film ‘Swipe’ tekende hij bij het Amerikaanse agentschap William Morris Endeavor. Hij werkt nu aan de ontwikkeling van zijn speelfilmdebuut.
Kevin Kok
Ik ben een echte acteursregisseur en haal energie uit het aansturen van zowel geschoolde als ongeschoolde acteurs. In mijn werk streef ik ernaar ‘echte’ mensen te laten zien, die onze diverse maatschappij weerspiegelen. Ik vind het belangrijk om goed te luisteren naar de vraag van de klant en dit te vertalen in een creatief concept waar het verhaal voorop staat.
John Rutten
Het is belangrijk om een goede vertaalslag van de wensen van de klant te maken. Maar binnen het kader wel de randjes opzoeken. Een video moet in balans zijn. Graag maak ik verzorgde shots, versneden met snippets. Goed sounddesign is vervolgens essentieel.
Jacob Ossef
Als regisseur en concept schrijver ben ik op zoek naar de WHY van de klant, de drijfveer. Het menselijk hart in beweging te brengen, om ze te inspireren en te motiveren.
Huub Lensvelt
Als regisseur houd ik van goede concepten en sterke scripts, van storytelling. Daarbij denk ik graag mee over hoe een concept of script nog sterker kan worden, hoe de boodschap nog beter verteld kan worden en hoe zo’n concept vervolgens slim doorvertaald en geproduceerd kan worden voor alle media. Scripts met acteurs vind ik zelf het allerleukst. Mag met humor zijn maar hoeft niet per se, als het maar een goed idee is.
Fokke Baarssen
Ik leef voor film. Ik sta ermee op en ga ermee naar bed. Film is emotie. En in elke film-uiting moet die emotie sterk voelbaar zijn. Of het eindresultaat nu commercial, corporate, fictie of documentaire is, de aanpak zoals ik een verhaal benader is altijd hetzelfde. Binnen een marketing-boodschap ga ik graag met de klant op zoek naar de diepere gevoelslaag. Dat doe ik door veel aandacht te geven aan story, cameravoering, licht, kleur, de juiste casting, muziek en sound design. Inhoud en esthetiek zijn mijn keywords.
Daphne van de Berg
Mijn werk is gebaseerd op een geloof: ‘Ik denk dat je ook via video een persoon kan leren kennen of echte authenticiteit kan proeven. Maar alleen wanneer je de juiste emotional touchpoints van deze persoon vindt, en die van je crew, want dan gaan ze ook in zichzelf geloven. En als regisseur is dat mijn verantwoordelijkheid’.
Chris Rudz
I always look for an emotional connection I can create with the Audience. I would say that’s the key element of my work for me.
Benjamin Jonas vd Brink
Benjamin Jonas is een in Amsterdam gevestigde, regisseur en allround creatief. Met een achtergrond in cinematografie en montage, is Benjamin een veelzijdige filmregisseur met een grote knowhow. Deze kennis past hij toe om het meeste uit elke fase van de productie te halen. Benjamin zijn belangrijkste troef is zijn creativiteit met een passie voor storytelling. Zijn stijl kan worden samengevat als dromerig en fantasierijk. Hij heeft veel ervaring met internationale producties in de VS, Afrika en Zuidoost-Azië. Hij creëerde content voor merken als Procter & Gamble, Phillips, Google, EY, Deloitte, AEG en Vattenfall.
Bas Baakman
De magie van film zit voor mij in het feit dat in film alles samen komt: verhaal, emotie, licht, geluid en beweging. Ik hou van organische beelden waar de kijker zich in kan herkennen zodat de boodschap zo goed mogelijk overkomt. Waarbij de juiste muziek en licht de toon zetten.
Anton van der Linden
Als regisseur werk ik graag aan elk aspect van filmcreatie, van verhaallijn en conceptcreatie tot en met het werken met talent op de set om de beste prestaties naar voren te brengen. Samenwerken in teamverband is belangrijk voor mij, want om een krachtige, boeiende visie tot leven te brengen, moeten alle betrokkenen het beste uit zichzelf halen.
Aïcha van de Kimmenade
Films moeten je raken, moeten onthouden worden. Daarom vind ik het belangrijk emoties naar voren te brengen in mijn werk. Dit verbindt mensen. Mijn werk neemt je mee naar een plek of een gevoel. Het creëert een unieke connectie tussen mijn werk en de kijker.